dilluns, 20 de juliol del 2015

ous en cassoleta

ESTRIS NOUS

No us penseu que sóc massa elitista en els estris de la meva cuina. No tinc gaires coses i a més no compro estris cars. Tinc una bateria de cuina que em vaig comprar fa 30 anys i que encara em dura. En aquella ocasió vaig comprar qualitat perquè vaig pensar que ho amortitzaria i jo diria que ja ho he amortitzat 4 vegades. Ara fa poc vaig invertir en unes paelles petites de les que es treuen els mànecs per posar al forn. De moment també em serveixen per fer truites perquè son les úniques amb garantia de no enganxar-se. Sempre heu de guardar una paella per poder fer les truites en condicions. Doncs aquesta paella m'ha inspirat fer aquests nous ous al plat. M'ho vaig fer l'altre dia que dinava sola i m'ho vaig servir en la mateixa paella, tot olt rústic. Amb verdures, ja sabeu que jo soc fan de les verdures. A veure què us sembla. Si voleu altres receptes amb ous podeu provar també: ous farcits amb crema de pèsolsflam de pastanaga i coliflorvolcà de verdures mallorquítruita de pastanaga al curriverdura al forn amb ous de guatlla o els típics ous al plat







INGREDIENTS:

2 ous

1/2 porro

3 shitakes

4 espàrrecs

nou moscada

oli

sal i pebre de 5 colors



Molt senzill però gustós, ja ho veureu.

Pelem el porro i n'aprofitem la meitat de dalt a baix, d'aqueta manera tindrem desde la part més blanca a la verda. El rentem bé entre les fulles amb aigua, sobretot de la part de dalt que és on porta més terra. No aprofitarem la part de fulles verdes més exteriors perquè son més dures, en canvi sí que les podem aprofitar de la part blanca. Quan ho talleu ja ho veureu, si ho noteu tendre al tallar ho aprofiteu, si costa de tallar ho llenceu.

Tallem els espàrrecs, els dobleguem i es partiran sols, aprofitem només el tros de la punta, la part de baix que és més dura i llenyosa no. Els fem a rodanxes no molt gruixudes.

Tallem els shitakes a talls prims. No cal rentar-los, ja ho veureu que no porten gaire terra. Penseu que si voleu netejar una mica els bolets sempre amb un dit humit, no els poseu mai sota de l'aixeta perquè son com una esponja i aleshores queden aigualits.

Posem un rajolí ben petit d'oli a la paella, només una mica de res. Un cop la paella sigui ben calenta hi posem les verdures i les saltem ràpidament. Les volem una mica al dente, o sigui cruixents, no toves. Les amanim amb una mica de sal.

Hi trenquem un ou i el salpebrem amb el pebre de cinc colors i hi posem també una mica de nou moscada. La nou moscada te un gust molt fort amb poca quantitat en tenim prou. Però veureu que li dona un toc.

Ho deixem fins que veiem ben quallada la clara, mirem de repartir-la perquè es cogui tota, que tota la paella tingui clara.

Si voleu us ho podeu menjar a la mateixa paella o servir-ho al plat. Traieu-ho amb molt de compte que no se us rebenti el rovell d'ou!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada