dimecres, 13 de gener del 2016

bucatini amb pebrots de colors

TOT PER LA PASTA!

M'encanten les receptes de pasta. És pot fer una recepta de pasta amb qualsevol verdura. Avui ha tocat als pebrots. Com sempre em deixo endur per la vista a la botiga. Vaig veure pebrots de colors, ara se'n troben de grocs, de verds i de vermells i això em va inspirar a fer aquesta recepta. La pasta que vaig utilitzar van ser uns bucatinis, foradadets en italià. Son espaguetis foradats del mig. Pels que us agrada molt la pasta us els recomano. Jo, la veritat prefereixo les tallarines, els tagliatelle. Però no sóc gens italiana, en el sentit més radical de com cuinar la pasta. Ells tenen una salsa per cada tipus de pasta i no es poden barrejar de cap manera. Jo no ho diré això, feu-ho amb la pasta que tingueu a mà i que més us agradi. Podeu fer altres plats de pasta amb verdures: espaguetis amb albergínia, espaguetis amb porros i pernil, espaguetis amb mongeta tendra, wok d'espaguetis picants, espaguetis amb espàrrecs, pasta amb carbassó, pasta a la paisana amb verdura o pasta amb bròquil.







INGREDIENTS:

1 pebrot verd petit des rodons

1 pebrot vermell petit

1 pebrot groc

formatge serrat

3 grans d'all

1 fulla de llorer

vinagre de Mòdena

sal i pebre

oli



Tallem els pebrots en tires estretes. Els traiem la part de dalt i totes les llavors i un cop oberts com un llençol els tallem a tires.

En una cassola amb una mica d'oli hi posem els grans d'all xafats amb un cop perquè deixin anar el gust i la fulla de llorer. Un cop agafi olor d'all ja hi podeu posar les tires de pebrots i saltar-les fins que s'estovin. Ho amanim amb sal, pebre i una mica de sucre.

Posem una olla al foc amb aigua abundant i força sal i quan bulli hi tirem la pasta i la deixem bullir el temps que indiqui l'envàs.

Un cop els pebrots s'han estovat hi afegim unes gotes de vinagre de Mòdena.

Quan els espaguetis siguin cuits els escorrem i els barregem amb els pebrots. Si els espaguetis ja estan bullits i encar no tenim els pebrots a punt, aleshores traiem els espaguetis del foc i els posem agua freda per parar-ne la cocció i que no ens quedi covats.

Els podem servir amb formatge serrat ratllat per sobre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada